ABVV M+K zoekt jou!!!
Medewerker Snelloket Werkloosheid & Onthaal
Je bent het eerste aanspreekpunt voor een (werkzoekend) lid.
Je kan de eerste inlichtingen geven en antwoorden op de basisvragen inzake de werkloosheidsreglementering.
Je kan zelf inschatten wanneer een afspraak nodig is met een gespecialiseerde dienst en doet daarvoor het nodige.
Als loketmedewerker ben je het uithangbord van onze organisatie en ken je alle relevante diensten (intern en extern) om leden zo snel en correct mogelijk zelf verder te helpen en/of door te verwijzen. Een basiskennis van de sociale kaart en sociale reglementering hebben of bereid zijn die aan te leren is daarbij noodzakelijk. De tewerkstellingsplaats is ons kantoor in Mechelen.
Taakomschrijving
• Je bent het aanspreekpunt voor de leden inzake hun werkloosheidsdossier, maar ook omtrent andere sociale vragen. Je verstrekt correcte informatie en advies aan het loket, via telefoon en mail.
• Je wijst leden op hun rechten en plichten en verwijst hen door indien nodig.
• Je ondersteunt de werkloosheidsdienst in een aantal technische taken.
• Je onthaalt bestaande en nieuwe leden en staat hen bij met de eerste raad en daad.
• Je zorgt mee voor de algemene administratie.
Jouw profiel
• Je beschikt over een bachelordiploma, bij voorkeur maatschappelijk werk, of gelijkwaardig door ervaring.
• Basiskennis van Franse en Engelse taal (spreken).
• Basiskennis werkloosheidsreglementering is zeer welkom, bereidheid om ze aan te leren een must.
• Algemene kennis van de sociale wetgeving is een meerwaarde.
• Je bent thuis in courante informaticatoepassingen, kennis van AS400 is een pluspunt.
• Je bent flexibel ingesteld.
• Je bent klantgericht, sociaal en communicatief sterk, gesproken en geschreven.
• Je draagt het ABVV een warm hart toe.
Competenties
• Klantgericht werken is voor jou vanzelfsprekend.
• Je bent accuraat en nauwkeurig ingesteld.
• Je bezit de nodige dosis stressbestendigheid.
• Je werkt graag in team maar kan ook zelfstandig werken.
• Je leert graag nieuwe dingen bij.
• Sterk administratief is aangelegd met de nodige zin voor stiptheid en nauwkeurigheid.
• Probleemoplossend kunnen denken en werken.
• Geëngageerd, integer, discreet, kritisch maar loyaal.
Wij bieden
• Een halftijds contract (min. 17,5-urenweek, max. 20-urenweek) van onbepaalde duur.
• Een competitieve verloning met aantrekkelijke extralegale voordelen.
• Aandacht voor de balans werk-privé.
• Het gevoel om elke dag mee het verschil te kunnen maken voor de leden die beroep op ons doen.
Interesse? Stuur je gemotiveerde sollicitatiebrief en CV ten laatste voor 15 december 2024 naar Vacature.m+k@abvv.be.
Treuzel niet, als de geschikte kandidaat zich voor die datum aandient sluiten wij de procedure vroeger af. Geschikte kandidaten worden uitgenodigd voor een schriftelijke proef en motivatiegesprek. Die proef dient voor jou om een beeld te krijgen van wat de job precies inhoudt en voor ons om inzicht te krijgen in je redeneringsprocessen.
Meer info nodig? Voor meer informatie kan je terecht bij Jessy Teijsen, jessy.teijsen@abvv.b